Samos Adasında Mutlaka Yapmanız Gerekenler

By Nirvana Keşifte - Haziran 03, 2018

Herkese Helloo! İtiraf ediyorum bloguma yazmayı özlemişim , instagram çıktığından beri hiç kimse blogları okumaz oldu, buda yazmaktan soğuttu çoğu kişiyi ama bence en güzeli hala blog, çünkü instagramda paylaşılanları hashtagler (#) yardımıyla bulabilirsiniz ama binlerce fotoğraf çıkar, orası hakkında en doğru bilgiyi, tecrübeyi yine giden birinden almak istersin, çevrende de böyle kimse yoksa bloglara yönelirsin :) yani hala umut var!

O yüzden Samos'a giden biri olarak sizlere tavsiyelerim olacak. Euro bilmem kaç olmuş Avrupa Tatili yalan derseniz, olsun siz genede burayı bir aklınıza yazın.
Samos (Sisam) Adası, Kuşadası'ndan kalkan gemilerle gidiliyor o yazıma şuradan ulaşabilirsiniz.

Samos'a gelmeden kalacak yerimizi Pythagorion dan ayarlamıştık, o yüzden ilk buradan size anlatmaya başlayacağım.

Gelmeden önce aracımızı internetten kiralamıştık, iyi ki kiralamışız çünkü araç bulmak zor yoğun sezonda. Adada kullanım için genellikle küçük araçlar tercih ediliyor, en çok Nissan Micra'lardan var göreceksiniz adım başı heryerde. Bize de ondan denk geldi. Ufak olduğu için adada dar sokaklara girmek daha kolay oluyor.

Otele gelecek olursak Paris Beach Hotel'de kaldık. Google maps ile yola çıktık limandan, biraz zor olsa da bulduk yerini, oda kahvaltı olarak tutmuştuk ama çok da birşey beklemiyorduk kahvaltıdan bizim oteller gibi kahvaltı beklemeyin , biz marketten alışveriş yapıp otelin karşısında ki fırından da taze ekmek aldık balkonumuzda güzelce kahvaltımızı yaptık bir gün :) diğer günler pastaneden kruvasan alıp yemiştik, bu balkondan kahvaltı olayı son gün aklımıza geldi :) sizin de aklınızda olsun.

İlk Gün için gideceğimiz restauranta hemen önünden geçerken rezervasyonumuzu yaptırdık. Sonra otelde hazırlanıp hemen kendimizi otelin yakınındaki sahile attık, önce biraz karnımızı doyuralım dedik , meşhur Greek Salad ve kalmarlarımızı söyledik. Herşey bol bol geliyor. Deniz her yerde şahane güzellikte ama taşlı olduğu için deniz ayakkabınızı mutlaka götürün. Kumlu plajlar da var onu da aşağıya yazdım.

Taverna Maritsa'da akşam yemeğimiz, her şey çok lezzetliydi mutlaka listenize yazın.

Burası da Mare Deus Beach , burada tüm beachler ücretsiz giriş yapabiliyorsunuz şezlonglarda ücretsiz, bir şey içmek isterseniz onlar ücretli sadece , çok güzel bir olay ya bu plajlar tıklım tıklım da değil.
Samos'da gün batımı

Burada boylu boyunca yer alan restaurantlara akşam erken gelmeniz gerek yoksa yer bulamazsınız tabi yoğun sezon geliyorsanız. Fotoğrafta Elia Restaurant'da güzeldi orayı da tavsiye ederim.
 Samos'da ara sokaklara hiç çekinmeden girin sizi harika güzellikteki evler karşılayacaktır.

Bulunduğumuz Pythagorion aslında hepimizin bildiği Pisagor teoremini bulan ünlü matematik dehası Pisagor'dan geliyor çünkü burada doğmuş yaşamış, ayrıca buraya özgü Pisagor bardaklarından mutlaka alın, özelliği bardağın içindeki çizgiyi geçerse şarap alttan tüm şarap boşalıyor yani herkes eşit içecek o bardaktan :)
Adanın en tepesinde bulunan Manolates köyüne gitmeden dönmeyin ben bardaklarımı oradan aldım.
Çok dik virajlı yollardan gidiliyor ama çıktığınızda harika bir manzara sizi karşılıyor.
 Manolates Köyünde Pisagor bardakları alırken tanıştığımız bardakları satan kişi (ismini unuttum özür) Çok eskiden Kayseride yaşamış ve sonrasında buraya yerleşmiş. Bizim Türkiye'den geldiğimizi duyunca elimizi aldı çok sevindi, bence gittiğinizde onu bulun karşılıklı iki dükkanı var birisi atölyesi kendi yaptığı çalışmaları var hatta youtube da videosu da varmış :)

Dev Mantarları taşıyan çocuk.
Gelelim keşfettiğim güzel plajlara.
Manolatesden aşağıya indik, burada stalklaya stalkyla keşfettiğim yeri paylaşacağım şimdi sizinle tam instagramlık yer :)
 Cafe Del Mundo burası, dekorasyonuna bayıldım bir kahve içip kalktık(en az 100 foto çekindi) çünkü yiyecek yoktu, karnımız çok aç olduğu için yakınlarda bir restaurantta yedik. Ama fotoğraf için keşfetmelik.

Evimin bahçesi olsa böyle yaparım net, renklere dekorasyon bayıldım :) daha fazla koymuyorum gidin keşfedin :)
Burası da Kokkari, Samos'un her yeri ayrı güzel ama burası da gönlümü çaldı ne diyim.

Gelelim Samos'un diğer limanı olan Vathy. Adanın kaldığımız tarafının diğer yakası burası, ada çok büyük buraları gezmek için mutlaka araba kiralamanız gerek.

Vathy de Yianni's Ouzeri restauranta geldik, burayı da yazın listenize ben listeme eklemiştim ama bulamadım nerede olduğunu sonra ara sokağa girince karşıma çıktı şans eseri Vathy'de :)

Samos'da ben diyim 100 siz diyin 1000 plaj var hepsine gitmek imkansız tabi kısıtlı vaktiniz olduğu için, ben sizin için en iyilerine gittim keşfettim. Ektedir efendim :)
Gittiğiniz gün otelinize en yakın olana gidin enerji toplayın ertesi gün yola çıkın çünkü plajlar biraz uzak hazırsanız başlıyorum. En beğendiklerim.
1- Ben taşlı denize girmem güzel kumlu mis gibi olsun derseniz Psili Ammos sizlik. Biz hepsinin yerlerini google maps ile bulduk. Bazen doğru yolda mıyız acaba ya diye söylendiğimiz oldu ama sonra denize ulaştık korkmayın sizde :)
Psili Ammos

2- Livadaki Beach, yolu berbat ötesi, bir ara geri dönmeyi düşünüyorsunuz ama tam o sırada sakın olun plaja az kaldı tabelası çıkıyor karşınıza :)

Livadaki Beach
 İşte o tabela
Adanın Türkiye'ye bakan en uç noktasında olan bu beach mıcır dar bir yoldan ulaşım sağlanıyor, ama denizi görünce çektiğiniz çileye değiyor.
 O kadar yol gelip acıkıyorsunuz tabi, burada elektrik olmadığı için sanırım patates kızartması yerine patates cipsi veriyorlar, onu daha çok severim aslında güzel mantıklı geldi bana :)
 Dönüşte gördüğümüz muthiş manzaralar.

Ha bu arada unutmadan benim dondurmamdan da yemeden dönmeyin :)) oreolu ben bayıldım aferin bana :))
 Adada son günümüz Pythagorion dayız burada denizin hemen yanında güzel restaurantlar var biz buraya girdik bu arada menuler Türkçe de yazılmış. Burası Remataki Restaurant

Ouzo içecekseniz en iyisi Samos'un kendi ouzosu olan bu ouzodan isteyin.
Gelelim tatlılara bizim gibi tatlıya düşkünseniz harika bir yer söyleyeceğim aslında iki yer :)

Burası Vaflaki, waffelın parça parça olduğunu düşünün içine istediğinizi koyduruyorsunuz tadı nefis, ay bak şimdi canım çekti gene :)
Burası Two Spoons, burada çok çeşitli tatlılar bulabilirsiniz. İnstagramları da var oradan bakabilirsiniz.

Adada eşek sütü sabunları var hatıra veya hediyelik olarak satın alabilirsiniz, çok faydası olduğunu duymuştum.

Markette gördüğüm en ilginç şey litrelik ouzoydu :) bir maşallahınız alırım.

Güzel anılar biriktirip evimize geri döndük. bu yazıyı yayınlamayı neredeyse 1 sene beklemişim sonunda yazdım şükürler olsun :) bazı yerlerin isimlerini unutmuşum Allahtan ajandama gitmeden her yeri not ediyorum oradan baktım. Herkese bol keşifli günler dilerim yazılarım bundan sonra sık sık olacak hiç merak etmeyin..