Azmak - Akyaka -Köyceğiz | Tatil Rotam 1 #NirvanaKesifte

By Nirvana Keşifte - Temmuz 15, 2016

Herkese Hello! 
Herkes gibi bizde tatil planları yaparken, aklımda hep keşfetmek istediğim yerler vardı, ben de bu fikrimi söyledim ve biz tatil rotamızı bu keşfedeceğim yerlere göre çizdik. 
Tabi bu rota işi biraz meşakkatli.
Tatil rotası hazırlarken öncelikle dikkat etmeniz gereken nokta; Haritada gideceğiniz yerleri belirleyip aradaki km yi ve saati belirlemek zira bir yerden bir yere gitmek çok uzun sürüyorsa o gün orada konaklamayı tercih edebilir, bir sonraki gideceğiniz yer için de dinlenmiş olursunuz.
Biz öyle yaptık.

Cuma günü gece 3 de yeni Orhan Gazi köprüsünden geçerek Kuşadasına doğru yol aldık. İlk Kuşadasına gittik çünkü benim ailem orada olduğu için ilk onları ziyaret edip tatilimize başladık.
Kuşadasında 10 sene kadar yaşadığım için her yerini avucumun içi gibi biliyorum, keşfedeceğim çok şey kalmadı ama bazı yeni yerler açılmış ve artık şehirleşmiş diyebilirim. 

Dipnot: Kuşadasına gidiyorsanız Efes Antik kenti, Meryemana evini, Şirinceyi gezebilirsiniz.
İsterseniz oralarla ilgili bir post da hazırlayabilirim, oraları da avucumun içi gibi bildiğimi söyleyebilirim. Hatta oraya gelen turculardan hikayelerini de dinleyip öğrenmişliğim vardır ;) 
Neyse biz kendi rotamıza dönelim Akyaka'yı çok merak ediyordum orada Azmak nehrine gitmeyi istediğim için Kuşadasından erken saatte yola çıktık, Aydın-Muğla yolunu takip edip buraya ulaşabiliyorsunuz.

Bir dipnot daha: Akyaka'ya inen yollar çok keskin virajlı, bildiğin durarak dönüyorsun, U şeklinde virajlar var aman dikkat. Ve bizim o virajda fren balatalarımız yandı ve frenler tutmadı, arabanın arkasından kokular gelmeye başladı,önce dışarıdan geliyor diye düşündüm ama sonra hemen panik yapmadan kenara çekip durduk, arabanın arka lastiklerinden dumanlar çıkıyordu ve felaket bir koku vardı, çok korktum. Önümüzde duran araba da aynı şikayetten duruyormuş.
Hemen telefon ettik İstanbul'a araba konusunda uzman akrabalarımız sayesinde arızayı anladık, biraz bekledikten sonra geri bindik, frenleri test ede ede gittik.(Ki arabanın bakımı daha yeni yapılmıştı) 
Tatilimiz macera ile başladı.

Sonra burada Azmakkapı Orfoz Restaurantta kahvaltı yaptık, bir yandan arabayı düşünüyor bir yandan yakınlarda oto tamircisi var mı diye googledan araştırıyorduk.
Kahvaltı çok güzeldi semaverden çayımızı içip, karnımızı doyurduktan sonra ben Azmak nehrine ayağımı sokmadan durur muyum :)
Aman Allahım Buzzz!! 
Bir foto için Buz gibi suya ayağımı da soktum :)
Ama manzara enfes, nehirde tekneyle tur da yapabiliyorsunuz, bu buz gibi suda bir adam yüzüyordu inanamadım.
işte o foto :)


Akyaka'daki evleri çok beğendim, tam tatil beldesi, sakin, yeşillikler içinde.
Sonra biz yol kenarında bir oto tamircisi bulduk, adam biraz bekletin dedi, bizde beklettiğimiz söyledik ve birşey olmayacağını çok virajdan dolayı frene çok basmaktan olabileceğini söyledi.
Rahatladık yola devam ettik. 2. keşfedeceğim yer Köyceğiz de ki o meşhur salıncaklı yer! :)
Haydi navigasyona yaz Nirvana.
Tatil de olmazsa olmazımız Yandex Navigasyonuydu :) Hayat kurtarıyor valla.
Yoksa bu patika yollardan geçip bu kadar güzel bir yere geleceğimiz aklımıza gelmezdi.
Hemen koşup salıncağa atlıyorum, ay bir güzel ki sabaha kadar sallanabilirdim orada bıraksalar. 
Restaurantın ismi Yeşil Vadi, civarda çok restaurant var ama ben bu salıncağın olduğu yeri istediğim için burayı tercih ettik.
Bu salıncağa binemeyenlere alternatif durgun suda bir salıncak daha var orada suya da giriyorlardı.
Buradan çıkıp Göcek'e doğru yol aldık orada rezervasyonumuz vardı. Bir sonraki Göcek postunda görüşmek üzere. Göcek postunu okumak için tıklayın
Bana sormak istediğiniz sorularınız varsa mail atabilir veya yorum bırakabilirsiniz.
nirvanakesifte@gmail.com
xxx
Nirvana

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum