Kaş'da Nerede Kalınmalı? Neler Yapılmalı? Büyük Kaş Rehberi

By Nirvana Keşifte - Ağustos 29, 2018

(Kaputaş Plajı)

Herkese Hello, bu postu hazırlamak için biraz geç kaldım ama bilgilerime bilgi katıp hazırlıyorum Kaş'a bu sene 4. gidişimdi. 5. ye de gitmeyi nasip etsin diyorum çünkü Kaş'a bayılıyoruz. Bayılmamızın sebebini aşağıda anlatacağım. Öncelikle Kaş'a nasıl gideceğinizi anlatmakla başlamak istiyorum.
Kaş'da havaalanı yok ( kimsede havaalanı olsun istemiyor ben de dahil çünkü Kaş'ın doğal güzelliği bozulacak endişesi taşıyoruz. Kaşa kolay gelinmiyor o yüzden Kaş'a gerçekten değer verip o yola katlananlar gelsin!)
Kaş'a en yakın Havaalanı olarak Dalaman Havalimannı tercih edebilirsiniz, oradan servisler ile yada araba kiralayarak 2,5 Saatlik yolun ardından Kaş'a ulaşabiliyorsunuz.
Araba kiralarsanız Kaş'a giderken vaktiniz varsa yol üzerinden Göcek ve Fethiye'ye de uğrayabilir konaklayabilirsiniz.

Arabayla İstanbul'dan 10 saatlik bir yol sizi bekliyor, iki adet alternatif yolunuz var, birisi Ege kıyısından gitmek (bu biraz daha uzun bir yol ama bir yerde konaklama yapacaksanız  bu yolu da düşünebilirsiniz)
Biz ilk tatilimizde İstanbul-Kuşadası(konaklamalı) sonra sırayla Muğla Akyaka, Köyceğiz(bu o meşhur salıncaklı restauranlatların olduğu yer) sonra Göcek( burada konakladık 1 gün) Fethiye (Ölüdeniz tam bir hayal kırıklığı oldu ) Kabak Koyu (muhteşemdi ama yolu berbat) Faralya( burada da 1 gün konakladık) Bu tatil rotamızın linklerini aşağıya bırakıyorum detayları okuyabilirsiniz.




Gezerek bir tatil planı düşünüyorsanız bizim yaptığımız bu rotadan yapmanızı tavsiye ederim.
Tabi ki her yeri gitmeden önce ayarladım yani nerede kalacağımız ne yapacağımız her şey planlı şekilde yola çıkmıştık buda size zaman kazandırıyor aynı zamanda eğer yoğun bir dönemde gidiyorsanız bayram gibi yer kalmama durumu da olmaması için önceden planlama şart.

(Kaş Çarşı)

Neyse biz gelelim Kaş'a; Kaş'da kalcak yer olarak merkeze yakın ve yürüme mesafesinde yerleri tercih etmek istiyorsanız Küçükçakıl tarafında hepsi sırayla yan yana oteller bulunuyor. Bu otellerden biz Medusa Otel'de kalmıştık. Otellerin önünde kendi beachleri var denize girebilir güzel kokteylleri tadabilirsiniz. Beachler kumsal değil iskeleden atlıyorsunuz.

Biz iki seferdir Airbnb'den ev kiralıyoruz Kaş'a arkadaşlarla gidecekseniz o şekil de de iyi oluyor, oda sayısını ayarlayıp aratın lokasyona dikkat edin Kaş merkezde olmasını istiyorsanız.
Eğer bu linkten üye olur ev kiralarsanız 130 tl indirim de benden size Airbnb indirim kodu

Kalacak yeri ayarladınız şimdi geldi sıra yeme-içme rezervasyonlarına, yok artık onu da mı önceden yapacağız diyorsanız sıkı durun bayramda en çok gitmek istediğim restaurantta yer yoktu ve ayın 3üne kadar fulluz dedi ki 1 ay önceden çekinerek aramıştım, millet boş durmamış çalışmış arkadaş.          

Kaş'a gidince mutlaka ve mutlaka Ruhi Bey Meyhanesine gidin bu tatilimde yer olmadığı için gidip Atatürk'ün mezesinden yiyemedim önceki gittiğimde tadı damağımda kalmıştı siz giderseniz benim için de yiyin olur mu, diğer mezeler de şahaneydi ama dediğim gibi rezervasyon şart.

2. Olarak Tzatziki Meyhane'de Şake Hanımın lezziz mezelerinin üzerine, sütte dil balığı yemeden dönmeyin. Her meyhanenin kendine has mezesi ve bir spesyal yiyeceği var buranın olayı da Sütte dil balığı.
(Tzatziki Meyhane)

3. Biraz deniz görelim yerken derseniz bu gittiğimde ilk gün Sardelaki Greek Tavern'e gittim, denizin üzerinde hoş bir mekan olmuş, eski ahçısı karşıdaki Meis Adasından geldiği için mezeler çok iyiymiş önceden ama bu sene o kadar iyi değil deseler de ben çok beğendim hatta bir tahinli patlıcanlı bir mezeleri var efsane deneyin ismini unuttum, çalışanlar çok ilgili on numara hizmet ve manzara daha ne olsun.
(Sardelaki Meyhane) 
(İnstagram storyime yeri sabitledim bakabilrsiniz)

Bize biraz da normal yerler öner çocukla gideceğiz her yiyecek olsun derseniz, Çınarlar Beachdeki Nikonun önerisiyle Lola Resataurata gittik, genelde Kaş'ın yerlilerinin günlük tercih ettiği bir mekan. Kebap da var balık da var. Burası da meydandaki Atatürk heykeline çok yakın merkezi konumda.
(Mavi Bar Kaş)

Bir gün de Kaş'da yeni açılan Mexica Restaurantı olan Viva Kaş'ı denedim. Manzarası, ortamı, güzeldi burası rezervasyon almıyor erken giden oturuyor. Ayrıca bir kaç mekan iç içeler o yüzden yemekten sonra ilerleyen saatlerde Loop bar kısmına da geçebilirsiniz.


Akşam dondurma ve çeşitli tatlılar için Feride'yi öneririm. Arka tarafında da yeri var oturabileceğiniz. Baklavasının Gaziantepten geldiğini söylesem ne dersiniz? :) Bak şimdi canım çekti. Dekorasyon da  servis tabakları da çok güzel.

Daha ucuz yollu bir şey isterseniz belediyenin oturma yerinde de (yer bulursanız) waffle veya içecek içip oturabilirsiniz ama çoğu insan boş boş oturduğu için yer bulup biz oturamadık ama sabah kahvaltıda gözlemesi efsane deneyin.

Kaş'ı anlat anlat daha çok şey var ben biraz da denize girmelik yerleri anlatayım.


Kaş'a giderken mutlaka deniz ayakkabısı yanınızda alın! Çünkü deniz taşlık.

Kaşa araçla geliyorsanız (ki başka geliş alternatifi yok) Kaşa gelmeden karşınıza Kaputaş Plajı çıkacak, yol kenarı serinlemek için güzel ama çok merdiven anneciğim derseniz aşağıda belediye tesis kurmuş uzun sürede kalabiliyorsunuz artık. Eskiden yoldan geçerken serinlemelik takılıyorduk. Kaputaş'da denizi soracak olursanız dalgalı aklınızda olsun ama tepeden fotoğraflanmalık. Instagram keşfette her gün en az 1 tane Kaputaş fotosu düşmüştür size de , doğa harikası, buraya bir gün ayırmak fazla olabilir. Kalkana veya Patara'ya gidecekseniz dönüşte veya giderken uğrayıp serinleyin bence, tabi siz bilirsiniz.

(Kalkan Plajı)

Kalkan'ı yazıyım mı buraya bilemedim bir gittiğimde de Kalkanda kalmıştım neyse orayı başka bir postta anlatayım size karışıklık olmasın ama Kaşa gelmeden bir plajına uğrayabilirsiniz. Denizin rengine bayılacaksınız.

Kaş'da Mutlaka Limanağzı Bilal Beach'e gidin ama 9 da tekneler kalkmaya başlıyor o yüzden güzel yer kapmak istiyorsanız erken kalkın çarşıda Limanağzı teknelerin kalktığı yerden bilet alın bu sene 2018 (1 kişi gidiş dönüş 20tl ) Dönüş saati size kalmış. Tekneler orada bekliyor. Bilal Beach'de restaurantından öğlen yemeğinizi yiyebilirsiniz üzerine şezlongunuzda frozen hüpletebilirsiniz.
Sabah birşeyler atıştırmak için gözleme getirmiştik çünkü kahvaltı 10:30 da başlıyor beklemek istemezseniz yanınıza ıvır zıvır da getirebilirsiniz. Şezlong paralı değil ama kişi başı en az 30
 tl harcama yapmanızı istiyorlar ki yemekle, çayla, kahveyle frozenla dondurmayla derken oluyor :)
Buranın denizine hayran olacağınızı garanti ederim. Duyduğuma göre buraya kara yolu da varmış ama sadece yerli halk biliyormuş da baya uzun sürer mesafe en iyisi tekne oh mis bin git püfür püfür.
(Limanağzı Bilal Beach)

Gelelim en iyi Kaş olayına; Kekovadan tekne turu yapmak!
Kekovadan diyorum çünkü Kaş'dan ve Kalkan'dan da yapılabiliyor ama en güzel denizler, koylar kesinlikle Kekova'da bunu emin söylüyorum çünkü Kalkan'dan da tekne turu yaptım ama bir Kekova değildi. Kekova'da tekne turu yapmak için Kaş'da isterseniz tur acenteleri ile anlaşabilirsiniz, sizi sabah alıyorlar kara yolu ile Kekova'ya ulaşıyorsunuz ve orada Kekova Marinasında sizi bekleyen tekneye biniyorsunuz. Biz ilk gittiğimizde tur şirketi ile gittik ama sonralar 2 çift gittiğimiz için özel tekne kiralayıp daha rahat bir tur yaptık. Bu sene de geçen sene kiraladığımız tekneyi kiraladık çok memnun kaldık. Turda da balık yada tavuk tercihiniz olabiliyor, bir kaç meze de tura dahil.
Sırayla koyları geziyorsunuz ve denize giriyorsunuz, hepsi birbirinden güzel koylar ama en güzeli akvaryum koyu diyebilirim çünkü denizin rengi sanki havuzdasınız gibi mavi.
Tekne sizi Kale Köy(Simena) ya götürüyor orada karaya inip gezmeniz için mola veriliyor orada da meşhur dondurmalarını tadın.
Tekne turunda Caretta Caretta görürseniz çok şanslısınız demektir. Ben gördüm videosu instagramda Kaş hikayemde sabit izleyebilirsiniz :)



Kaş'ın merkezinde ki beachlere geldi sıra.

Küçük Çakıl Plajı : Adı gibi küçük ve taşlı bir plaj, sağında Derya Beach solunda Çınarlar beach var ikisinde de oturup günü geçirebilir denizin tadını çıkarabilirsiniz. Ben bu sene Derya Beach de şezlonglara havlular oturduğu için(evet gece yerler tutulmuştu çok sinir bozucu) Çınarlar Beach'e gittim, orada yer tutma yok tutulsa bile 10:30'a kadar gelmezseniz sırada bekleyeni alıyorlar ilgi alaka süperdi. Derya Beach'den daha büyüktü. Kaş böyle önceden rezervasyon yapacağınız beachleri olan bir yer değil aslında öyle istiyorsanız Çeşme'ye Bodrum'a gidin, Kaş nezih küçük bir yer böyle şeyler yapmalarını hiç kimse uygun görmüyor. Bayramda yoğun tamam ama erken gidip oturulmalı akşama kadar havlusu kalan var şezlongda çok ayıp bir şey, o yüzden Derya Beach'i kınadım. 
Çınarlar Beach'de restaurantında güzel yemekler yiyip güneşin denizin tadını çıkarmaya devam edebilirsiniz. 

(Çınarlar Beach)

Büyük Çakıl Plajı: Kaş da Küçük Çakıldan dümdüz devam edip buraya ulaşabilirsiniz. Burada bir çok işletme var şezlonglar renklerine göre ayrılmış, hangi işletmede yemek yemek istiyorsanız o renk şezlonglara oturun, beğendiğiniz yere değil. Önce işletmeye bakın içine temizliğine sonra yer seçin derim tecrübelerimden dolayı. İlk başta en ön kısımda ki yere gidip oturmuştuk orada oturduğumuz için oranın restaurantından yemek yemeniz gerekiyor şezlong ücreti olmadığı için, girer girmez kötü bir manzara ile karşılaştık pek orada oturma taraftarı değildik ama şezlonglara oturduğumuz için mecburduk yan tarafta açık büfe kahvaltı olduğunu gördük ama oturduğumuz yere ait olmadığı için kahvaltıya açık büfe olan yeri tercih etmek istedik, öğlen yemeğine sizde yaparız dediğimizde işletmecinin, işletmeci de denemez bence yan tarafla kavgalıyız oraya gitmeyin onları sevindirmek istemeyiz gibi cümleler sarf etti ve içerisi de pis olduğu için oradan kalkıp hemen yan şezlonglara havlularımızı atıp ortadaki işletmeden (Ada Beach) yemeğimizi yedik. Biz kahvaltı zamanı gittiğimiz için orada ortada girdiğinizde sağ kısımda oluyor açık büfesi olan temiz bir işletmede ismi Ada Beach yemeğe karar verdik. Burası aynı zaman da bungalovlarında kalabileceğiniz bir otel.  Neyse çok uzatmıyım siz giderseniz bunlara dikkat edin diye yazıyorum.
(Büyük Çakıl Plajı)

Küçük Çakılda bir otelde kalıyorsanız veya kalmıyorsanız da kullanabileceğiniz otellerin kendine ait beachleri de mevcut. Oralarda da denizin tadını çıkarabilirsiniz.

Gelelim biraz daha uzak bir plaj olan Patara 'ya Kaş'dan Patara 43 km , Patara kumluk bir plaj ama çok dalgalı ve sığ bir deniz. Geceleri Caretta Carrettalar oluyor. Patarada aynı zaman da antik kent de var orayı da gezebilirsiniz. Yalnız Patara giriş artık ücretli olmuş geçen sene böyle bir uygulama yoktu, plaj kullanımı için araçlardan 20 tl alınıyor, antik kenti de gezerseniz kişi başı yanlış olmasın 15 lira gibi bişeydi . Antik kent merakınız varsa yakından incelemek isterseniz girebilirsiniz ama araçla plaja giderken her yer gözüküyor zaten önünden geçiyorsunuz. Ben Patara'nın denizini sevmiyorum açık söyliyim peki bir artısı yok, bu sene gittim ama denize girmedim kumlarda fotoğraf çekindik :) Eski Türk filmlerinin Çöl sahneleri burada çekilmiş. 
(Patara Plajı)

Birde Kaş'da yapacağınız diğer bir aktivite de Jeep Safari, inanılmaz eğlenceli, tur şirketi ile anlaşıyorsunuz sizi açık jeepler ile önce Köyde güzel bir kahvaltı, gözleme yiyorsunuz daha sonra orada ki köylülerin hazırladığı içi su dolu balonlardan alıyorsunuz poşetle araçlara binip yanınızdan geçen diğer jeepdekileri ıslatmaya başlıyorsunuz, yolda sizi hortumla ıslatan köylülere de dikkat edin. Telefonumu riske atmamak için kılıfından çıkartmadım o yüzden su savaşından fotoğraf yok ama çok eğlenceli geçiyor. Sonrasında sizi Gizli Kent Şelalesine götürüyorlar, muhteşem bir doğa harikası ayağınıza deniz ayakkabısı giymeniz şart, taşların içinden şelale suyu akarken yürümeniz gereken merdiven çıkmanız gereken yerler var. Buradan sonra Saklı Kent'e gidiliyor orası da buzz gibi soğuk su, iplerle tutunarak yürümüştük tabi ben ayağımı bir zaman sonra hissetmemeye başladığım için yemedi geri bıraktım (fotoğraf molası verdim diyelim :) Orada atlayıp yüzenler de var, çok tehlikeli bana göre duramazsanız kenardaki kayalara çarpma olasılığınız da var. Sonra orada suyun üzerinde güzel bir öğlen yemeği yiyorsunuz. Dönüşte sizi Patara'ya ve Kaputaş'a da sokuyorlar ve tur muhteşem anılarla son buluyor. Bu aktiviteye tüm gününüzü ayırmanız gerek.

(Saklıkent)
Kaş'ı anlat anlat daha bitiremem her sene sıkılmadan gidiyoruz, bildiğim tüm her şeyi anlatmaya çalıştım umarım işinize yarar. Yazımı beğendiyseniz yorum yapmaktan çekinmeyin, geri dönüşünüz beni mutlu eder, instagram dan da yazabilir takip edebilirsiniz.
Beni instagramdan takip etmek için : @NirvanaKesifte 
Mail adresim: nirvanakesifte@gmail.com

Sevgiyle Kalın, Bol Keşifler.

Nirvana.

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum