En Renkli ve Sıradışı Instagramlık Yer - Seven Magic Mountains

By Nirvana Keşifte - Ocak 24, 2020

Günahlar Şehri (Sin City) olarak da bilinen Las Vegas'a gitmek için Los Angeles'dan aracımız ile yola çıktık, yola çıktığımıza bir saat olmuştu ki çöle yaklaştıkça yol kenarlarında kar olduğunu fark ettik, bir anda mevsim değişti. Aralık ayında çıktığımız bu yolculukta kar görmek bizi şaşırtmasa da çölde olması hayli ilginçti. Yol ilerledikçe artık Las Vegas'a yaklaştığımızı anladım ve aklıma Seven Magic Mountains geldi, navigasyona yazdım ve çok yakınlarında olduğumuzu gördüm, Burayı Instagramdan görmüş ve çok beğenmiştim, sosyal medyanın gücü işte böyle bir şey size dünyanın bir ucunda ki yeri sevdirebilir ve oraya gitme isteği yaratabiliyordu, ben oraya gideceğimden haberim bile yoktu sadece Los Angeles'a gideceğim için heyecanlıydım sonra Las Vegas'a da gideceğimizi öğrendiğimde havalara uçtum tabi, hemen listemi güncelleyip Seven Magic Mountains'ı da eklemiştim.


Yandan ayrılan bir yola döndük ve otobanın yanındaki yoldan devam ettik, devam ederken ilerde araçların park halinde olduğu yoğun bir yer gözüme ilişti hah işte burası olmalı dedim. Uzaktan da renk renk kayalar görünüyorlardı, çok mutlu oldum.
Aracımızı park edip, soğuğa aldırmadan üst üste duran rengarenk kayaların olduğu yere doğru hızla ilerledim. İşte Seven Magic Mountains karşımda duruyordu. Herkes fotoğraf, video çekme derdindeydi, hava inanılmaz soğuk olmasına rağmen bende montumu çıkartıp bu inanılmaz güzel renkli kayalarla fotoğrafımın en güzel çıkacak açıyı ayarlayıp fotoğraf çektirdim.Tam olarak çölün ortasında yer alıyor etrafında hiç bir şey yok. Çölde ilerlerken dikkatli olmakta fayda var akrep, yılan gibi şeylere dikkat edin.

Burasının hikayesi ve sanatçısını merak ettiğim için orada yer alan yazıyı vakit kaybetmemek ve daha fazla donmamak için fotoğrafını çekip arabada okudum. Gelmeden önce de biraz araştırmıştım. 1964 İsviçre doğumlu Sanatçı Ugo Rondinone New York'da yaşıyor ve yaptığı eserlerle hayli ün kazanmış bir sanatçı, bu yaptığı esere Seven Magic Mountains diyor yani Yedi Sihirli Dağ, fosforlu renklere boyadığı bu 9,5 metrelik büyük kayaların yapımı 4 yıldan fazla sürmüş.

Nevada Sanat Müzesine bağlı olan bu sergi 11 Mayıs 2016'da açıldı ve başlangıçta iki yıl boyunca kalması planlandı. Yedi Sihirli Dağların açılışından bu yana inanılmaz başarısı nedeniyle 2018'in sonunda Arazi Yönetim Bürosu (BLM), sanat eseri için üç yıllık izin uzatması yayınladı ve böylece 2021'in sonuna kadar kalmasına izin verildi.

Daha sonra bir kaç foto ( en az 100 kare) çekildikten sonra aracımıza doğru çölde ilerledim. Çölde ilerlerken akrep, yılan gibi hayvanlar çıkabilir aman dikkat.

Ne şanslıyım ki bende bu sene burayı görme şansı elde ettim, zaten renkli şeyler aşırı ilgimi çektiği için biraz fazla mutlu olmuş olabilirim. Arabaya geri döndüğümde arabadakiler burayı nereden buldun, biz bunca sene bu yoldan geçiyoruz ama böyle bir sanat eserinin olduğunu bilmiyorduk bravo dediler. Seyahatlerime gitmeden önce orada yapılacak şeyler listesi mutlaka hazırlar ve yol haritası çıkarırım buda onun bir faydası oldu tabi bir de Los Angeles'dan Las Vegas'a uçakla değil de arabayla gitmek de burayı görmemi sağladı diyebilirim.

Yolu Las Vegas'a düşenler bu instagramlık sanat eserlerini mutlaka ziyaret etmeliler. Soracaklar için girişin ve otoparkın ücretsiz olduğunu da belirtmek isterim. Çünkü Los Angeles'da bazı müzelerde giriş ücretsiz olduğu halde otopark fiyatları çok üst seviyede olduğunu gördüm mecburen aracınızı oraya koymanız gerekiyor, çok fazla toplu taşıma kullanan olmadığı için herkes kendi aracıyla istediği yere gidiyor, otoparklar o yüzden gidilen yerden aşırı büyük ölçüde. Her neyse arkadaşlar Seven Magic Mountains'e gelmeyi düşünüyorsanız giriş ücretsiz ama gelen like'lar paha biçilemez :)



Bol Keşifli Günler,

Nirvana

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum